TELEFONLA RANDEVU

0224 249 98 88

Bayramda Aşırı Tatlı Tüketmekten Kaçınılmalı

Bayramda Aşırı Tatlı Tüketmekten Kaçınılmalı

Bursa, 01.07.2016 – Günlük öğün sayısı ile beslenme düzeninin değiştiği Ramazan ayının bitmesine az bir süre kala, toplum genelinde Ramazan Bayramı’nın heyecanı yaşanırken, uzun süreli açlık döneminin yaşandığı Ramazan’ın ardından gelen bayram günlerinde ise kişiler, yanlış besin tüketiminden dolayı hızlı kilo artışıyla karşı karşıya kalabilmektedir.

Toplumumuzun büyük kesimi de Ramazan’ın bitimiyle birlikte, psikolojik olarak yemek yeme eğilimine girmesinden dolayı, bayram günlerinde baklava başta olmak üzere; sarma, börek, pasta gibi çeşitli besinleri yoğun şekilde tüketmeye yönelirken; bu dönemde kızartma, kavurma, hamur işleri, tatlı gibi besinlerin aşırı tüketilmesi durumunda, önemli ölçüde sağlık sorunları ortaya çıkabiliyor.

Yaklaşan bayram günleri öncesi, sağlıklı ve doğru beslenme yöntemlerine ilişkin bilgiler veren Özel Esentepe Hastanesi’nden Diyetisyen Seher Dallı, Ramazan boyu uzun süreli aç kalma döneminden sonra, bayram günlerinde normal yeme düzenine geçilip, tüketilen besin miktarında da artma eğilimi görüldüğünü belirterek, sindirim sistemi problemlerine ve kan şekerinin hızlı yükselmesine neden olabilecek rahatsızlıklara karşı, dikkatli olunması gerektiğini kaydetti.

Bayram Sabahına Hafif Bir Kahvaltıyla Başlanmalı

Uzun süreli açlık döneminin yaşandığı Ramazan ayından sonra, bayramın ilk gününde hafif bir kahvaltı yaparak güne başlamanın faydalı olacağını dile getiren Diyetisyen Dallı, “Bayramın ilk gününde domates, salatalık, maydanoz, taze biber vb. çiğ sebzeler tüketilmeli, az yağlı peynir ve haşlanmış yumurta tercih edilmelidir. Sucuk, salam, sosis vb. yağlı besinler ile börek gibi hamur işi gıdalardan mümkün olduğunca uzak durulmalıdır. Aşırı miktarda çikolata ve tatlı tüketimi mide yanması ve bağırsak bozukluklarına neden olabiliyor. Aynı şekilde fazla miktarda ve yağlı besin tüketimi de kişilerde; gaz, hazımsızlık, mide bulantısı gibi rahatsızlıkları tetikliyor. Bunların yanı sıra, tansiyon yükselmesi de baş gösterebiliyor” dedi.

Bol Bol Su İçin

Bayram günlerinde sıvı tüketiminin bir hayli önem taşıdığını aktaran Diyetisyen Seher Dallı; “Ramazan ayı boyunca su ve sıvı tüketimi azaldığı için vücutta oluşabilen sıvı kaybının yerine konması gerekiyor. Bu açıdan günde en az 2-2,5 litre su içilmelidir. Sıvı tüketimini artırmak amacıyla öğünlere ayran, taze sıkılmış meyve suyu, az şekerli limonata ve az şekerli komposto gibi sıvı gıdalar eklenmesi de faydalı olacaktır. Sindirim sisteminin düzenli çalışması ve kabızlıktan korunmak için lif (posa) içeriği yüksek olan sebze, kuru baklagiller ve meyve tüketilmelidir. Seçici olunmalı ve her ziyaret edilen yerde verilen yiyecekler yenilmemelidir. Bu vesileyle herkesin Ramazan Bayramı’nı da en içten duygularımla kutluyorum” açıklamalarında bulundu.